Elagu Eesti!

Selleks korraks on siis laulupidu taas läbi saanud. Eesti ja eestlased on taaskord ühendatud ning sedapuhku laulu ja tantsu läbi. Ja see on nii võimas tunne, mis valdab, kui olla tuhandete inimeste sees, laulda samu laule, näha sinimustvalgeid lippe rahva sees lehvimas ning hingata ühes. Peab mainima, et selleaastane laulupeo teema "ühes hingamine" läks ikka uskumatult täppi, sest nii see täpselt oligi. Igatahes, laululaval seistes oli tõeliselt uhke olla eestlane, laulda eesti keeles ja eesti rahvale. Midagi unustamatut. Nii ülendav oli näha, kuidas kõik ümbritsevat atmosfääri nautisid ning üheks massiks sulasid, eriti kui laulava tipust inimridade lõpuni Ernesaksa kuju juurde laineid tehti. See oli miskit ühist. Laulupeod on unustamatud üritused ning see on midagi, mida meil vaja läheb. Näidata inimestele, et me oleme küll väike rahvas, kuid oma (laulu)jõult suured. Eestlane olla on uhke ja hää. Ja ma olen uskumatu patrioot hetkel, jah.

Ma ei hakka siia kõige võimsamast rongkäigust, kus sai isegi tuttavaid nähtud (elagu Kaiv ja Hinnobert!) ja hääled kriuksumiseni ära karjutud vatrama, sest siis lõpetaksin ma tõenäoliselt alles õhtul. Igatahes, need kolm päeva olid unustamatud ning kindlasti selle suve kõrghetked.

Ja tantsupidu...oh seda tantsupidu. Kahju oli, et me olime tribüüni allosas, sest seetõttu ei näinud me mustreid, mida tantsijad moodustasid, kuid sellegipoolest tekitas see erilise tunde ning ajas ihukarvad püsti. Sel hetkel oleks tahtnud isegi pastlad jalga ajada ning omade juurde tantsima minna. Mitte, et ma seda oskaks, kuid jah. Eriti tore oli kohe alguses nina all sõpru tantsimas näha ning neile karjuda ja aplodeerida. Ühtsus - sõna, mida ma pikemat aega juba otsisin.

2 kommentaari:

Gerda ütles ...

Muide muskur, kui segakoorid ainult laulsid, siis kas sa seisid seal täitsa laulukaare all, seal täitsa taga ja sul oli roosa pluus seljas? Kui kõik mu väited kehtivad sinukohta, siis ma nägin sind, kaugelt küll, aga nägin. :)

Ja sa oled siin nii ilusasti kirjutanud. Täpselt õiged sõnad kõige selle atmosfääri kohta, mis seal tekkis.
Super pidu, mis jääb tõesti igavesti meelde! Kahju, et ma ei laulnud, aga rahva seeski tekkis kehale mõnus kananahk, mida ma laulupeolt ootasingi. :)

Anne-Maria ütles ...

Paremal pool kõige taga jah:) Issand, kui vahva. :) Mina oleks sind ka näha tahtnud, kuid kahjuks andis telefoni aku juba esimesel päeval otsad ning teda elustada oli pea võimatu.

See oli tõesti super, mis seal toimus. :) Teine kord tuled laulma, Kahe aasta pärast, siis kui noorte laulupidu on. :)