Gotta keep it going, keep the loving going.

See I wanna move, but can't escape from you. So I keep it low, keep a secret code, so everybody else don't have to know.


On tekkinud küsimus. Kas tänasel päeval käigus oleva haridussüsteemi eesmärgiks on õpilased pingest lihtsalt maha nottida? Ma saan aru, et õppida on vaja, aga milleks kogu see liigne tuupimine? Miks lastakse lihtsalt tuimalt asju pähe tampida, kui samas võiks tunnid lihtsalt huvitavamaks muuta? Võiks arutleda asjade üle, muuta kogu asi kuidagi noortepärasemaks. Ma saan aru, et on antud ette õppekavad ja normid, aga kas tunnis meeletu tempoga asjade läbivõtmine nii, et ei jõua kõike üles kirjutadagi on parem? Kas tõesti peaks niimoodi asjad selgeks saama? Ning hullemaks muutub asi siis, kui õpetajatega suhted just kõige paremad pole. Kõrgemal toolil istuvad inimesed võiks selle asja tõesti läbi mõelda ning kuskil muutusi teha, sest õppimisest ja koolis käimisest tulenev stress ei muuda asju paremaks ning piinakambris istumise isu iga päevaga aina kahaneb ja kahaneb. Ja õpetajad veel vinguvad, et õpilaste hinded on halvad.

Tõstatasin probleemi, sest mina olen omadega täitsa läbi. Koolistressist tingitud peavalud ei ole sugugi kerged ning viimasel ajal hakkab tunduma, et muud elu peale kooli mul ei olegi. Aega napib ning kell lausa kisu pärast liigub nii kuradi kiiresti. Ma tulen koolist koju, lähen magan pisut ja ülesse ärgates hakkan uuesti õppima. Ja nii päevast päeva kuni lõpuks käes nädalavahetus, mille ma ka põhimõtteliselt maha magan. Öelge nüüd, et ma olen ainuke...
Täna Konsumis raamatuletti uurides leidsin kolm raamatut, mida ma endale omandada tahaksin, aga hakkasin mõtlema, et millal ma neid loeksin? Ma ei leia isegi kohustusliku kirjanduse lugemiseks aega, siis millal ma need kätte saaksin võtta? Midagi peab muutuma. Pean kogu asja läbi mõtlema ja asju väheke planeerima. Samm sammu haaval peab kuidagi asja kergemaks muutma.

Peaksin aja lihtsalt maha võtma ja enda jaoks aega leidma. Endaga tegelema ja puhkama. Lõõgastav kuum vann, küünlad, igasugused hooldused - lühidalt öeldes tüdrukute värk. Ühele nädalavahetusele kalendris on minu nimi juurde märgitud - relax, take it easy.

Kaks asja - muud pole vaja.



Nii meeldib.

2 kommentaari:

gertu ütles ...

Ma olen kindel, et õpetajad võtaksid hea meelega asja vabalt, aga neile on ju ettekirjutused tehtud. Nad teavad, mis teemad peavad aasta lõpuks läbitud olema ja ühel päeval kui eksamit teed, siis oled õnnelik, et sulle need asjad pähe tuubiti. Eks see 10nes klass ole ikka raske, aga gümnaasium läheb küll iga aastaga ainult kergemaks. Lihtsalt peab rohkem pingutama, aga küll näed, et see on vaeva väärt ka!

Anne-Maria ütles ...

Ma tean, et see on seda kõike väärt, aga vahel on lihtsalt raske ja kogu see asi kurnab ära.

Ja eks alati on lihtsam teisi süüdistada, kuigi kõik asjad on kahepoolsed. Eks ise teen ka midagi selleks, et asjad ära väsitavad ja nii. Loodetavasti läheb kõik paremaks. :)