Kings Of Leon "Come Around Sundown"

Kätte jõudis sündmus, mida olin juba uskumatult pikka aega oodanud: poelettidele ilmus Kings Of Leoni uus album. Tänu taevale olin ma piisavalt taiplik (tänu ühele kallile sõbrale), et enne ootusärevusest lõhkiminemist pilk peale heita, et ehk on miskit juba internetis üleval ning enese üllatuseks ei pidanudki pettuma - ekraanilt vastu vahtivaid valikuvõimalusi oli sama palju kui kõrbes liiva. Siinkohal olekski paslik vist väita, et thank god for torrents! Seega olin albumi õnnelik ja rahulolev "omanik" juba päev enne õiget tähtaega. Kuid nüüd albumi enda juurde...


Kui nüüd päris ausalt üles tunnistada, siis esimest korda plaati läbi kuulates olin pisut pettunud, kuigi peaksin vist siinkohal mainima, et kuulamine toimus ühes saja muu asjaga ning muusikale tõeliselt keskenduda paraku ei saanud. Kuid kui aga ööpimeduses kõrvaklapid kõrva pistsin, helitugevuse peaaegu et maksimaalse peale keerasin ning meloodial enda kehasse lasksin valguda, siis....siis asjad muutusid. Album omandas kardinaalselt teise kuju ning hinge puges äratundmisrõõmu soe tunne, mis sisemuse elevusest kihama pani. Lugusid kuulates on selgelt tunda nendele omane pisut süngevõitu, ometi mõnus ning kiunuv käekiri, kuid siiski on meloodias kuulda ka teistsugust lähenemist, mõne loo puhul lausa kantrimuusika suunas (näiteks lugu Back Down South), kuid ometi ei ole mindud täielikult sellele teele, vaid kõik on oskuslikult üheks tervikuks põimitud. 
Võrreldes eelmise kauamängivaga (mis kuulub siiani mu lemmikute edetabeli etteotsa) on astutud samm edasi, kuivõrd suur või väike, see jääb iga kuulaja enda otsustada. Kui olin jõudnud albumiga teist korda lõpuni, oli minust lainetena üle käinud, mõnikord tugevamalt, mõnikord nõrgemalt, erinevaid emotsioone: kerget melanhoolsust, kirjeldamatut elevust, mida oleks tahtnud kogu maailmale näidata, sügavat rahulolu ning seletamatut õnnetunnet. See tekitas minus tundeid, mida muusikat kuulates eeldan tunda. Ehk teisisõnu võib öelda, et antud album on lihtsalt suurepärane. Omamoodi enneolematu kogemus. 
Võib-olla on antud hetkel tegemist pelgalt vasikavaimustusega, kuid mida sa ikka vastu võitled, kui selline suurepärane muusika kaine mõistuse minema viib ning kirjeldamatult positiivsed emotsioonid asemele jätab. 
Tegelikult võin isiklikul tasandil julgelt väita, et see album annab mulle suurepärase põhjuse mõelda sellele, miks ma muusikat nii väga armastan ning miks see minu elus nii enneolematut suurt rolli mängib. 

2 kommentaari:

Mihkel. ütles ...

2 kätt püsti,et thank god for torrents and deluxe editions.Pean tõdema,et nt Radioactive(choir remix) viib mind tahes tahtmata kohati suvisesse aafrikasse,kuna just sellesuvise jalka MM'i ajal sai kuulatud tohhujaa igasuguseid aaafrika lugusid ja kogu see kooriteema see on kuidagi so africa for me.Mby jääb mulje,et ma panen segast agano actually not:DPs jsut kustutasin read filosoofilisest tekstist ja nn eluhällist. ja ma ei ole hetkel meelemürke ega drooge tarbinud,isegi mitte herbaalseid.LÜHIDALT: BRILLIANT WORK BY KINGS OF LEON!

Anne-Maria ütles ...

Siin võiks ka like nupp olla, hehe. :D